lördag, maj 25

Fästing i röven


efter besök på handelsträdgård

pyssel i det fria

klart som korvspad



Snigel i ögat eller fästing i röven. Vete tusan vad som är värst? Tage hade i alla fall en fästing på ett ställe som såg ut att göra mycket ont. Fästingmedel inköpt för ett par veckor sedan men gör föga nytta i kökslådan!

Garaget är under målning men själv har jag ägnat mig åt mer harmoniskt pyssel. Nämligen märkning för våra grödor- nog så viktigt. Använder mig av drivved som torkat sedan länge och kluddar på med akrylfärg. Kommer avsluta med ett lager klarlack så att de klarar åtminstone en sommars väder och vind. I år planterar vi röd paprika, dill, citrontimjan, vitlök, plocksallad, dill, två olika sorters tomat, svarta vinbär och två olika sorters jordgubbe. Kommer inte fylla ut alla pallkragar men nybörjare som jag är tycker jag att det får räcka.

Om en stund äter vi veckans första måltid vars huvudingrediens är kött. Tjocka revben puttrar på spisen och ska få göra så tills de är riktigt möra. Därefter läggs de i den marinad som jag i förbifarten slängt ihop och vips är det dags att tända grillen. Hoppas, hoppas det smakar.

Sa jag att det är en härlig helg?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar