fredag, maj 10

Helgen har börjat storstilat


fin liten runda

äppelblom

övervann min höjdrädsla

en del blommar, annat tar lite längre tid på sig

jaguffe

husspaning

redan överblommat

idylliskt

fridfullt ögonblick

firandet i tivoliparken




En enda sak ville jag göra idag- vara ute i friska luften. Vilken fantastisk dag det blev. Vovvarna gick  på darriga ben över färister, över broar, på spångar och upp och ner för branta trappor. Två trötta odjur som slocknat i soffan.
I slutet av vår promenad hamnade vi mitt i firandet av handbollens silverhjältar, med ens var det inte så fridfullt längre men väl roligt att se entusiasmen hos alla som samlats.

För morgondagen när jag samma längtan och hoppas på frisk luft i ett blommande Kivik. Äppelblommens tid är nu och vackert så det kniper ljuvt i bröstet.
Kanske, kanske hinns även en loppistur med? Och så vill jag suga i mig en Bloody Mary, eller två, till den tex-mexfest vi bestämt går av stapeln vid hemkomst.
Amen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar