lördag, maj 4

Sol är lika med snabbmat





Soliga dagar är behovet av snabbmat stort. För vem har lust att tillbringa större del av den värdefulla dagen eller kvällen inomhus än vad nödvändigt är? Inte jag.
Vet att jag kommit med uppmaningen förr men jag skriver det igen. Om du inte redan är ett fan av spenat, ge detta en ärlig chans och jag tror du kommer bli omvänd.


Spenatsås

400 g hackad spenat
2 dl vispgrädde
1/2 gul lök
2 vitlöksklyftor
1 krm mald muskot
salt, vitpeppar & cayenne

1. Om du, som jag, köpt frusen hackad spenat, häll denna i ett finmaskigt durkslag och pressa ur vätskan.
2. Finhacka lök och vitlök.
3. Fräs löken genomskinlig i en kastrull.
4. Ner med spenaten & blanda.
5. Häll på grädde.
6. Krydda med muskot, salt, vitpeppar & cayenne.
7. Koka upp och låt puttra några minuter. Inte för länge så att spenaten tappar färg.

Passar perfekt till pasta & serveras med fördel med lite parmesan på toppen.

Smaklig spis!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar