tisdag, maj 21

Vankar av och an


nio rullar mairo "blomma" fyndade för en femhundring




Har svårt att hantera rastlöshet, blir nedstämd väldigt snabbt. Ute avlöser regnbyarna varandra. Vår lilla Ulla löper och hundarna måste passas varenda minut för att inte komma åt att para sig. Tage ylar, gnäller, piper och gör allt för att jag ska förstå hur orättvis hela situationen är. Summan av kardemumman är att jag inte kan göra annat än att rastlöst vanka av och an. An och av. Som en guldfisk i sin pyttelilla skål.
Har försökt mig på att städa. När jag varit i ett rum har Tage lyft benet och kissat på gardinen i ett annat.   Undertiden jag torkat upp den olyckan kräktes Ulla i sängen där vi hade rena lakan. Djupa andetag mest hela tiden. Minns inte när jag senast varit på så explosivt men ändå deppigt humör.

När nu mörkret lägrat sig har frustrationen inombords pyst ut något. Tog en biltur till Vånga för att hämta upp tapeter jag fyndat på nätet. Kvinnan som sålde rullarna var hur behaglig som helst. Synd att jag inte är fem år längre för då hade jag frågat om vi inte kunde bli bästisar. Fynd och tur till bils hjälper helt klart upp en dag som denna. Men snälla, låt det dröja länge till nästa skitdag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar