fredag, juni 7

En olycka kommer sällan ensam



Men hur var det nu? Har vi inte jonglerat problem med rören i dagarna? Haft en kaputt diskmaskin? Behövt spola rören? Haft två vovvar som tjuvparat sig? Jo, alla nämnda minns jag bestämt har tagit sin del av nattsömnen. Pengarna räcker liksom inte till för alla små missöden. Varken förra månaden eller denna. Och så går då bilen sönder. Som grädde på det där berömda jädra moset. Någon dyr liten sak som måste fixas. Garantin gäller i vanlig ordning inte. Story of my life...







Bästa medicinen är att beskära växter och laga sorbet. Det har jag, i min ensamhet, ägnat mig åt i dag när resten av gänget begav sig till stranden. Stund att smälta det arga för egen hand. Citrusfrukter är vackra, så även den klotformade busken på bilden nedanför- snacka om att den fått vad den tålt!






Så här tycker jag om att se gårdsplanen i middagstid. Jag som dukar, två vovvar som smitit ut, en pappa som grillar, en kärlek som hängt tvätt. Ett bord där blommorna spretar och där såväl gurkvatten som vin får plats. En kortsida där det alldeles, alldeles strax kommer sitta ett charmigt syster-barn.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar