torsdag, juni 6

Grattis Sverige!

nationaldagsbord

glad kille

ljugarbänken

fin utsikt men kass mat

kossor, liten kille och ale stenar

en sån där ville han bra gärna flyga




Innan vi gick till sängs i går kväll pyntade jag och kärleken köksbordet i sann Nationaldagsanda. Ville överraska våra besökare då vi förstod att de skulle komma ner till frukost innan vi masat oss upp. Piffigt värre va?

Efter veckans första sovmorgon bar det så av mot Österlen. Första stoppet blev Talldungens Gårdshotell där fler flaskor ypperlig olivolja införskaffades. Tänk att värdparet kom ihåg mamma och pappa sedan förra årets besök! De är urgulliga och gör att jag gärna återkommer igen och igen.
I Kivik besökte jag Lisa Toffts ateljé och fick en pratstund med konstnären själv. Hennes dotter älskar Kinesiska Nakenhundar och vår Tage blev därför bjuden att kliva in i den lilla, lilla butiken. Han tackade genom att lyfta benet mot en av montrarna- tack och lov såg jag att det var på väg innan han började skvätta. Utöver inhandlade kloka kort fick vi boktips och en trevlig pratstund.
Efter Kivik blev det kustvägen ner till Kåseberga där maten denna gång var en riktig besvikelse. Två dåliga luncher denna vecka är mycket oturligt och mer än vad mitt humör orkar med. Vägen upp mot Ale Stenar var i vilket fall lika vacker som vanligt och liten kille poserade bland kossor och skärmflygare. Han ville bra gärna testa själv men är tack vare lov något för ung.

Trötta, mätta och glada...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar