lördag, juni 1

Orutinerat att vakna vid lunch


Dra mig baklänges så hett det varit på jobbet i natt. Kläderna har klibbat och den syrefattiga luften stått plågsamt stilla. Väl hemma var det just bara snäppet svalare vilket gjorde att jag vaknade redan vid lunch. Önskar mig själv lycka till inför säkerligen lika heta tolv timmar på jobb!
Oh well, jag har gått min lilla runda med vattenkannan och upptäckt nya saker i trädgården. Förra sommaren sådde vi en fröblandning som heter "Sommaräng" och slutade klippa på den kulle där det sticker upp ful ventilation från avlopp. Nu kommer där Vallmo, Förgätmigej, Klöver, Prästkragar och gud vet allt. Väldans fint och tänk att det fungerade! Lika förundrad varje gång jag upptäcker att växterna tycks trivas i vår jord.






Tidigare år har jag lagt många hundralappar på plantor som prytt uppfart och innergård. I våras fick det bli ett gäng Penséer då jag hellre ville lägga slantarna på perenna växter. De har växt sig täta och fina. Visste du att Penséer är ätabara och urtjusiga att dekorera sommarmaten med? Ger den tråkigaste sallad en ny dimension.
Garaget är härligt, harkel, skavt och harmonierar fint mot krukan. Får lov att se det så och genast blir livet lite enklare.






Vad säger du, ska jag ge sängen en chans till? Tolv timmar bakom en receptionsdisk är inte alls vidare värst besvärligt men allt tenderar gå smidigare när jag fått min skönhetssömn. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar