fredag, maj 31

Ack så behagligt






Första spolningen av mig själv med trädgårdsslangen för i år. Isande kallt men ack så behagligt! Har varit varmt, så varmt till och med i skuggan och än värre då jag kånkat och flyttat och burit och trixat. Mellan varven vila på bästa filten.






De små vännerna jag hittat och planterat om här hemma verkar trivas i sin nya jord. Har skämt bort dem med massor av vatten och omtanke. På söndag är det två veckor sedan de kom till oss och visst borde de väl ha verkat mer ledsna ifall de vore på väg att lämna in?






Hade kanske en liten förhoppning om att investera i ny gräsklippare endera dagen. Den förhoppningen dog ganska så abrupt i går kväll när vi upptäckte att diskmaskinen havererat. Knappt fyra år gammal och sparsamt använd ska tilläggas. Verkar som att vi är inne i ett flow av haverier men något säger mig att det snart vänder.






Köksträdgården är färdig och mer än så här kommer vi inte plantera i år. Tror jag. Nästa vår är det jag som förkultiverar inomhus för att kunna plantera eget ätbart, prisskillnaden mellan frön och färdiga plantor är stor. I och för sig arbetsinsatsen också men det är så roligt att se de små fröna växa sig stora!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar