tage i ena nya hoodien |
inget fel alls på kvalitén |
en himla massa kläder, camo-hoodien är lilla ullas |
halsband |
Halva gårdagen försökte jag smälta att jag nog blivit grundlurad på nätet för första gången. Fick inte riktigt ihop i mitt huvud hur jag skulle ha kunnat vara försiktigare men det är samtidigt som att påstå att människor som blivit lurade innan mig är oförsiktiga idioter.
För ett par veckor sedan beställde jag en laddning hundkläder från en sida som jag trodde var engelsk. Den har mängder av positiva omdömen och kläderna kostar betydligt mindre än om jag köper dem i butik. Beställde en hel hög och fick veta att jag hade fri expressfrakt vid order över 270 kronor. Jag har inte Payson och som annat betalningsalternativ fanns bara att fylla i sina kortuppgifter. Och det gjorde jag efter en stunds googlande. Väntade mig i bästa fall leverans i fredags förra veckan men så blev det inte. Först måndagen efteråt fick jag ett mail om att varorna var packade- då kände jag mig förd bakom ljuset vad gällde expressfrakt. Okej, de kan ta en vecka på sig att packa i tillägg till att själva leveransen tar upp till fem arbetsdagar.. Inte så fantastiskt.
I tisdags fick jag ett sms om att jag hade ett paket som skulle levereras. Chauffören skulle erhålla 324 kronor i kontanter. Misstänksam ringde jag upp numret som fanns i sms:et och bad dem specificera vad jag beställt. Jo, det var ju hundkläderna. Frågade vad det var jag skulle betala för och fick veta att det var tull och moms.
Ja, herregud. Från att ha köpt superbilliga hundkläder hade jag nu fortfarande köpt billiga hundkläder men inte fullt så som jag trott. Inget att hetsa upp sig över- borde ha läst på bättre.
Bokade budet till torsdag efter lunch men hann aldrig ta ut några kontanter. Ringde numret i sms:et igen och bad att få betala med kort. Fick läsa upp mitt kortnummer, giltighetstid och hela köret och bara kände att nu jädrar blir jag lurad! Slog mig att inget företag borde be människor läsa upp kortnummer och dylikt över telefon, det är verkligen läskigt och som bäddat för bedrägerier. Vad händer om personen som tar emot mitt kortnummer är oärlig och sparar det för att använda det nästa gång han bokar en flygresa, en hyrbil eller ett hotellrum?
Camilla var fortfarande på besök, hon liksom jag, tyckte tillvägagångssättet var något suspekt.
Klockan slog 13, klockan slog 16- ingen leverans. Försökte ringa numret igen och fråga var de tagit vägen- inget svar.
Loggade tillslut in på mitt bankkonto och flyttade bort alla pengar från lönekontot- lycka att det inte var länsat! Och strax innan klockan 17 svängde budbilen in på uppfarten med ett litet, litet paket.
Däri låg alla kläder jag beställt, snyggt förpackade.
Har lärt mig en läxa vad gäller nätshopping. Och i efterhand hade jag läst på bättre. För det som nu skulle ha varit superbilligt, europeiskt visade sig komma från Hongkong, tror det var därför jag fick betala både tull och moms. Jaja, något billigare än om jag köpt det i Sverige. Fast å andra sidan hade jag aldrig lagt ut en tusenlapp på hundkläder i ett enda köp så det här blev dyrt!
Önskar att jag läst denna text innan jag la min beställning. Fast lurad blev jag faktiskt inte i slutändan :)
Webbadressen ni ska besöka eller inte besöka är: www.miniinthebox.com/SV
Vill på intet sätt göra reklam eller avskräcka.
♥
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar