onsdag, juni 11

Förbannad vore skönt för hjärtat


Är så vansinnigt arg att det ryker om mig. Kastar stenar i marken. Sparkar på betongfundament så det tjongar till i foten. Slår med käpp på oskyldigt blomster och bara vrålar rakt ut.

Varför?

Nu när Ludde varit här har frågan "varför?" fått en större betydelse för mig. Tänker mig hur jag skulle ha svarat om lilla L. ställt frågan:

"Men varför gråter du moster?"
"För att jag är arg"
"Men. Varför är du arg, moster?"
"För att det finns skitmänniskor"
"Skitmänniskor. Dumt ord, eller hur moster?"
"Ja, verkligen dumt"

Skitmänniskor är de som bara tar utan att ge. De som trampar, klampar på.
Jag vet att man kan ge bra service om man bara vill. Att bli bortviftad är så oerhört kränkande.

Här kommer konversationen, läs nerifrån och upp. Om du vill bli på dåligt humör så gör ett köp hos Lakko!





Föregående meddelandeNästa meddelandeTillbaka till meddelanden

RE: Ang. beställning‏



2014-06-10
Till: Lakko Kundtjänst

Det här måste vara ett skämt?

Nej, jag vill inte ha ett presentkort för jag kommer garanterat aldrig handla av er igen. Jag vill ha tillbaks det jag betalt för klockan, därtill vill jag ha samma dröjsmålsränta som ni (eller det företag ni nyttjar) använder er gentemot era kunder.

Jessica


Date: Tue, 10 Jun 2014 11:01:55 +0200
Subject: Re: Ang. beställning
From: kundtjanst@lakko.se
To: jewal@live.se

Hej Jessica,


Tack för ditt mail. Jag beklagar, men jag tror tyvärr att min kollega har gett dig fel information. Ditt paket kommer att levereras först i början av juli och inte juni som jag ser att det står i mailkonversationen. Vi beklagar verkligen detta.



Om du önskar häva ditt köp går det bra att göra det till kundtjanst@lakko.se senast sista juni.


Som tack för ditt tålamod skulle vi vilja bjuda dig på ett presentkort värt 100 kronor som du kan nyttja på hela Lakko.se. Lägg bara in denna kod i steg 2 i utcheckningen:

6E97 FDAH 5B7D 675E

Presentkortet är giltigt till den 31 december 2014.

Beklagar ännu en gång och hoppas att du kommer bli nöjd med din beställning.

Hälsningar
Britt Persson
Lakko Kundtjänst


Lakko 
Skebokvarnsvägen 45
124 33 Bandhagen

Ps. När du handlar från Lakko.se är du med och stödjer Läkare Utan Gränsers viktiga arbete, dit 2% av våra intäkter går. Vill du ge ett eget bidrag? Sätt in valfritt belopp till deras konto, BG 900-6032 eller PG 900-6032. Läs mer på www.lakareutangranser.se


Den 9 juni 2014 17:54 skrev Jessica <jewal@live.se>:
Hej,

Klockan har FORTFARANDE inte nått mig. Ni måste ju ha något generalproblem på företaget. Så förbannat besviken.

Jessica


Date: Fri, 9 May 2014 14:55:22 +0200
Subject: Re: Ang. beställning
From: kundtjanst@lakko.se
To: jewal@live.se


Hej Jessica,

Tack för ditt tålamod. Vi har nu fått besked från vår leverantör och det visar sig tyvärr att detta paket kommer att levereras först den 6 juni.


Om du på grund av detta skulle vilja ångra eller häva köpet, hjälper jag dig gärna med det. Meddela bara oss till kundtjanst@lakko.se senast den 30 maj så ser vi till att påbörja återbetalningen av din beställning.



Vi beklagar verkligen förseningen och hoppas att du kommer bli nöjd med din beställning.


Hälsningar
Malin Rönning
Lakko Kundtjänst


Lakko 
Skebokvarnsvägen 45
124 33 Bandhagen

Ps. När du handlar från Lakko.se är du med och stödjer Läkare Utan Gränsers viktiga arbete, dit 2% av våra intäkter går. Vill du ge ett eget bidrag? Sätt in valfritt belopp till deras konto, BG 900-6032 eller PG 900-6032. Läs mer på www.lakareutangranser.se


Den 9 maj 2014 14:01 skrev Jessica <jewal@live.se>:
Hej igen!

Har inte hört något mer från er trots att spårningen i rimligast laget borde vara gjord nu. Dåligt är bara förnamnet. 

Detta var en present som med god marginal borde ha hunnit fram. Jag är så oerhört besviken på er och den nonchalans ni fortsätter visa. 

Jessica

Skickat från min iPhone

7 maj 2014 kl. 08:37 skrev "Lakko Kundtjänst" <kundtjanst@lakko.se>:
Hej Jessica,

Tack för ditt mail. Vi har inlett en spårning av ditt paket hos vår distributör och kommer att få besked inom 48h om vad som händer med ditt paket. Vi beklagar verkligen förseningen och vill betona att ditt ärende är högt prioriterat hos oss. Vi återkommer inom kort via mail eller telefon så snart vi fått ett besked.



Ha en fortsatt trevlig dag!


Hälsningar
Malin Rönning
Lakko Kundtjänst


Lakko 
Skebokvarnsvägen 45
124 33 Bandhagen

Ps. När du handlar från Lakko.se är du med och stödjer Läkare Utan Gränsers viktiga arbete, dit 2% av våra intäkter går. Vill du ge ett eget bidrag? Sätt in valfritt belopp till deras konto, BG 900-6032 eller PG 900-6032. Läs mer på www.lakareutangranser.se


Den 6 maj 2014 16:25 skrev Jessica <jewal@live.se>:
Hej!

Jag har köpt en klocka av er, via Letsdeal. Beställningen gjordes 10 april och beräknad leveransdag var i dag 6 maj. Än har jag inte fått något meddelande om att den lämnat er. Är den skickad? Mitt ordernummer är 2550291.

Jessica Wallberg





4 kommentarer:

  1. Hej har råkat ut för exakt detsamma som du. Beställt en vara som de säger kommit på avvägar (beställde i slutet januari) och när jag begärde tillbaka pengarna den 21/3 så fick jag svar via mail att de sätter in pengarna och det tar 5 dagar innan pengarna kommer till mitt konto. Pengarna har naturligtvis inte kommit fram efter 10 dagar och de svarar inte på mail. Hon som äger det har det som enskild firma har firman Pixiply (som står bakom lakko.se) och heter Helen Silvander och har mobil 073-5338425

    SvaraRadera
  2. Hur gick det sen? Fick du din klocka tillslut? Anmälde du företaget? Vad hände?

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  4. Hej Markus! Tog bort din kommentar då jag såg att den innehåller din e-post adress som du kanske inte vill ha publicerad? Ser att du varit med om samma sak som mig vad gäller skitföretaget Lakko och kan bara beklaga :( Jag väntade och väntade på den där klockan och fick göra personen som skulle ha fått den besviken för som synes i mejlkonversationen nådde den aldrig fram. Däremot fick jag pengarna tillbaks bara dagar efter att jag "hävde köpet", kanske tack vare att jag handlat via Lets Deal som skötte den biten. Tycker ÄNDÅ att det är så oerhört nonchalant av ett företag att hålla på så här med sina kunder. Jag var verkligen inte vare sig viktig eller prioriterad. Grädden på moset var när de ville "ge" mig 100 kronor att handla för. Då kände jag bara "okej, jag är uppenbarligen inte viktig för ert företag men tror du jag är dum i huvudet också?"
    Hoppas allt löser sig för dig och berätta gärna mer om vad som hänt!
    Lycka till, jag håller tummarna!

    Jessica

    SvaraRadera