lördag, augusti 1

Trosa i mitt hjärta!


välkommen in

"vår" fantastiskt fina lägenhet

här hade jag kunnat stanna länge

& tage med

sovrum en trappa upp

fantastisk "stads"kärna

delikatesser

pittoreskt så det nyper i hjärtat

den färgglada kvarterskrogen

trosa å med "vårt" hus längst
till vänster i bild

stockrosor blir det hemmavid
till nästa år!




Har märkligt få bilder från semestern men ändå för många för att samla dem alla i vad som blivit ett rörigt inlägg. Tänker därför att jag delar upp och berättar allt eftersom. Om det kan vara något för herrskapet?

Semesterns första övernattning var i Trosa, hos en privat uthyrare av lägenhet. Hur fint som helst och bästa starten vår resa kunnat få. Här slappnade jag av från första stund och här släppte släppte stressen greppet om mig. Finfint sådär bara timmar in i ledigheten. Hemma hade det tagit en vecka.
Vår "lägenhet" låg vid Trosa å och är en flygelbyggnad till det större hus ni ser baktill på en av bilderna. Värden var mycket, mycket trevlig och boendet mycket mycket fräscht! När en reser långt är det också skönt att ha bilen på en skyddad plats, nära. För att slippa lasta ur allt eller riskera en inslagen ruta.

Vägen till Trosa var stundtals komisk. Kärleken hade nämligen beräknat rutten något fel och trodde vi var framme när det var mer än tio mil kvar. Svärmor hade roligt åt detta och frågade "fungerar inte gps:en i trosa?! hehe" jag svarade "blir en geografilektion i trosa-regionen när vi kommer fram..."

Hit vill och kommer jag återvända, hann bara uppleva en bråkdel av allt det sköna och vackra.




❤️

2 kommentarer:

  1. En reseberättelse passar detta herrskap bra när det slkrivs och fotas av en så bra berättarevsom du Jessica!

    SvaraRadera
  2. Tack! Tänk så många inspirerande miljöer jag fått vistas i dessa två veckor!

    SvaraRadera