söndag, augusti 2

From Hassela with love!





den vackra hälsingegården med galleri
& café i byggnaden till vänster

timrad skönhet

hållbart 


ella & ulla

ulla & nanook spanar

har säkert besökt tjugo fina loppisar :)

men bara en utmärkt keramiker

ella




Resans andra övernattning blev i Hassela och som jag trivdes bland rejält folk, loppisar och keramik! Skulle må bra av att ha er alla mycket närmre.
Och Ella, vilken stjärna. Mysigare och klokare 11-åring får en leta efter med lykta och ljus. Hennes föräldrar är fantastiska och hon har sannerligen fått det allra bästa av dem bägge! Vi har pratat drömhundar, drömländer att besöka, ritat sida vid sida, fnissat, suttit tysta, jag har blivit visad Minecrafts storhet, det Japanska tecknet för eld och jag saknar den här speciella tjejen.

Saknar inte bara Ella utan även värdparet och hur enkelt vi fann varandra. Hur jag kände mig bekväm och hur enkelt det ibland är att samtala, vara, fråga, berätta och skratta. Ni är något utöver det vanliga!
Vovvarna små fick en ny vän i Nanook, en jätte lika snäll som han är stor. Eller vän och vän, våra små bjäbbande och kaxade sig så jag nästan önskade att den ullige jätten hade lärt dem en läxa. Men efter dagar tillsammans fann de en symbios.

I krokarna med omnejd finns som sagt mängder av loppisar och bilen var väl lastad med fynd när vi rullade vidare efter härliga dagar och kvällar… Varför måste de tvunget ta slut?




❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar