söndag, april 29

Din hund har förhudskatarr

Fyndat på Röda Korset. Ska bo på vår
öppna hylla i köket tillsammans med

de andra gamlingarna...


... en okänd bussresenär till en annan, fick mig att le.

Att regn och rusk gör mig oinspirerad är en vacker omskrivning. Är därför på ständig jakt efter medicin i form av en syssla som gör varje blötväder till min bästa vän. Har provat att sträckläsa bok men känner mig enbart onyttig. Varför då, egentligen?

Denna dag bjöd definitivt på ett väder som utmanade mitt humör- men så snart jag funnit mig i att min lördag skulle regna bort- ja, då visade solen sitt varma, vackra ansikte. Har tagit till mig av lärdomen!
Hursomhelst. I detta då, när solen gassade, bestämde vi oss för att åka till en affär där jag skulle prova ut promenadskor samt att fixa ett par andra ärenden. Hämtade upp svärmor längs vägen, hon var nämligen en del i ett av ärendena.
Styrkta av solen och de knoppande träden ledde det ena till det andra- grillfest! Kan berätta att grillning, gassande sol, en liten Ulla som fritt utforskade svärföräldrarnas trädgård, jag i nya klänningen och vårens dofter efter lätt duggregn fick fart på livsandarna.

Tänk så fint det blir bara vi låter det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar