torsdag, juni 28

Solsken vare här


... förunderligt att en dag i slutet av juni bli pirrig i kroppen av sol. Vi brukar vara så bortskämda med det här i Skåne.

Känns som att jag har en himla massa hemma-kontors-arbete att ta itu med men det får vänta. Solen går alltid före praktiska saker av icke akut natur.
Uppskjutet i två steg för skulle ha fixat klart i går men blev bjuden på middag av svärisarna, en middag som övergick i titt på fotboll till sena kvällen. Middagen god, fotbollen inte spännande- 120 minuter utan mål. Har jag väl börjat se en match vill jag se hela, oturligt att det då hann bli midnatt innan jag fick veta vem som vann.

Först i morse sjönk det riktigt in: jag har semester snart.
Och inte bara jag utan så även min käraste. Mängder av lediga dagar och nätter tillsammans. Första semestern som hundägare, andra semestern som husägare. Som jag längtar!
Planeringsstadiet innan är ju nästan lika mysigt som semestrandet i sig, ska genast tillåta mig dagdrömma.
Svärmodern föreslog en gemensam tur till Bornholm någon av de första dagarna och det skulle jag tycka var toppen. Kanske stannar jag och Uffe kvar över natten till och med?
Köpenhamn vore inte heller fel. Tågresan tar en dryg timme, bilresan likaså, men har inte varit där en endaste gång sedan jag flyttade ner.
Bornholm, Köpenhamn, Björkliden och stranden.
Mat, ska laga mängder av god mat. Kanske plantera sparris för nästa vårs frosseri? Eller de kanske tar åratal innan man kan skörda? Å så ska jag läsa mina deckare.

Jo, jag har ett tips också!
För er som, liksom jag, tycker det kan kännas motigt att spara pengar. För en tid sedan fick jag syn på att det går att be banken dra ett extra belopp varje gång man använder sitt betalkort. Jag valde att de vid varje kortköp ska dra tjugo kronor extra som åker in på ett sparkonto. Tittade till kontot och såg att jag har ca 1500:- där nu. Har faktiskt inte märkt av att jag skulle haft mindre pengar än vanligt i slutet av månaderna så detta är något som fungerar toppen för åtminstone mig. Tror i själva verket att jag sparat mer pengar än så på detta för numer okynnesköper jag inte ett paket tuggummi på kortet då jag ju vet att det skulle kosta mig, låt säga 40:-.

Ut till blommorna, tror de behöver lite kärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar