onsdag, augusti 1

V A C A T I O N, del 1

Mitt i upplevandet av en toppensemester och än är den inte slut...

på äventyr

mamma vid lerälven

tripp trapp trull

gerd

väntar på godsaker

snart på väg

midnatt, lapporten, vår lilla stuga

fjällblommor

turister

matpaus vid lerälven

mamma & skatt


Datortimmarna har varit få då mycket annat lockat de senaste (semester)veckorna- just som jag tycker att det ska vara. Har ägnat en liten del av kvällen till att kika igenom mängden av bilder från dagar spenderade norröver. 

För ett par veckor sedan äntrade vi flyget upp till mina hemtrakter. Lilla Ulla tog i vanlig ordning allt det nya med ro och var glad som en svala om våren under hela resan.
Förundras över hur fint vi hade det under våra dagar och nätter i Björkliden, i stugan där på mammas & pappas gårdsplan. Mysiga våningssängar, promenader, vila, god mat, os-krönikor och fantastiskt härliga tidiga morgnar. Fast viktigast och finast av allt var såklart att komma ikapp med umgänget oss alla emellan. Guld värt.
Uffe var betydligt hurtigare än mig och en av vandringarna, som jag stod över, gick upp till Låktatjåkko, en dagstur på ca 20 km. Lilla fjäll-Ulla travade lyckligt och utan problem med.
Bonusen kom dagen innan hemfärd då jag och kärleken hade glädjen att få se ett praktexemplar till lodjur i det vilda- förstå vilken upplevelse!
Fin bilresa i vårt grannland Norge blev det också en regnig dag. Tur det regnade, annars hade det faktum att kameran glömdes hemma grämt mig enormt.
Tack för alla upplevelser, i vanlig ordning gick dessa dagar på tok för fort!


Åter hemma i Skåne sedan några dagar och redan byggt på avslappningsfaktorn med strandliv, besök av syster med familj, loppisar och favoritmat såväl inne som ute. Men det är en helt annan saga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar