torsdag, november 15

Huttrar med halsont


... infektioner kommer som ett brev på posten när jag äter och sover dåligt.




gult är ju inte fult

annorlunda mjölkhämtare som ska fyllas av granris till jul

matta, 10:-

bara söt på något vis


Är extra snäll mot mig själv i dag och hoppas kunna mota sjukdomen innan den sätter sig. Har läst ut Elizabeth Georges långa roman, druckit te och bara varit. Sällsynt tillstånd.
Ute håller det på att spricka upp och liten voff med uttrycksfulla pepparkornsögon vill ha med mig på äventyr. Frisk luft är bästa medicinen och jag har inget fel på benen så gör henne gärna till viljes.
På tal om romaner känner jag ofta stor tomhet när de tar slut, fortsätter tänka på karaktärerna i dagar efteråt, som om de fortsätter leva ett liv som jag inte längre får ta del av.

När min kärlek slutar jobba ska vi inhandla färg till projekt bygga och måla sänggavel. Tänk spegeldörr, schackrutor, cerise och mullvadsbrun så får du en liten förhandstitt.
Varför köpa en gavel för tusentals kronor när det går att tillverka en snyggare själv för kanske trehundra? Då har man ju faktiskt råd att lägga en liten extra slant på miljövänlig färg också...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar