tisdag, november 6

Nytt på hemmafronten

Fantastiskt skön känsla att äntligen ha en mathörna som jag vill sitta kvar och filosofera länge i efter intagen måltid. Eller kanske bara lösa korsord.

här vill jag sitta kvar



Krävdes inte så stora resurser för att få matplatsen att bli det där navet jag drömt om, mest tid. Det är ju så när man letar till exempel det perfekta bordet på loppisar och liknande ställen.
En blogg som min skatt tipsade mig om för en tid sedan har den mest fantastiska inredning, tips, texter och bilder och drivs av två amerikanska systrar.
Vid ett besök på deras sida blev jag grön av avund när jag såg den matta som prydde vardagsrummet. Tjurade en stund och tänkte att den nog kostade... alldeles för mycket... om den nu ens gick att få tag på här hemma. Läste bildtexten och fick veta att mattan kom från IKEA, var två gånger två meter och kostade under 600 kronor. Hallelujah moment!
Lampor är en annan post som lätt kan få kostnaden att dra iväg- där behöll vi helt sonika vår gamla och kompletterade med en, prisvärd, till. Spela roll om de inte är likadana, nästan snyggare faktiskt.

Vad tycks?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar