tisdag, december 4

Skapar rutiner

... som inte skaver i någon av oss.








Farmor och lilla syster Saga har blivit skjutsade till tåget, ett märkligt lugn sänkte sig över huset och mig. Tage somnade efter lite gnyende i den korg jag placerat vid elementet under skrivbordet. Ulla sover, som alltid på sin kudde i soffan här intill.
Lite så där att jag vill tända ett ljus och vända min blick mot de vita åkrarna. Du vet, se utan att tänka, med lycka bultande i bröstet...

Vi har inte sovit alldeles bra de här första två nätterna, särskilt inte denna då jag placerat valparna i bur och sonika stängt in dem. Jobbigt i detta första skede men kommer skapa bestående trygghet. Var nära att jag släppte ut de pipande små liven och lät dem sova under täcket, men lät vis av erfarenhet bli.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar