fredag, december 21

Två små busfrön

...mina busfrön.




tage härmapa




Tog mig i kragen, Ullagulla i koppel och Tagetuffing i ryggsäcken för att sedan bege oss på knaten. Andra promenaden på nästan en månad- Tage skriker som en stucken gris och anser det vara det värsta som finns! Kanske därför jag varit håglös, trött och haft nära till tårarna? Brist på motion, frisk luft och dagsljus. Men vad göra? Kan inte gärna lämna den lille parveln hemma ensam.
Tog över en timme att gå den korta rundan om byns affär. Mötte en äldre dam, kunde hon ha varit i 80-års åldern?, som gick betydligt raskare än mig och min cirkus.

Visst ser Tage ut som en liten sjöhäst? På något vis. Tror det är den långa halsen toppad med ett huvud som verkar stort på grund av kalufsen.
För att få den där bilden med båda vovvarna i halvt fokus fick jag ta över 40 bilder. Och ändå kom inte Ulla till sin rätt. Unge herrn har energi till tusen och är inte stilla en sekund av sin vakna tid. Lille Skutt!
Hade planer på att ta en julbild med dem bägge men tror jag hoppar det.
Han är väldigt go´ lillkillen, tycker om att vara nära. Söker mycket kontakt. Hämtar leksaker och vill busa. En pajas. Omöjlig att inte älska.

I dag jobbar kärleken sin sista dag innan julledighet och slutar redan till lunch. Vi ska ta en tur på stan och tillbringa kvällen med att laga revben till julbordet på måndag. Slå in klapparna. Lyssna på Jill Johnsons julskiva. Rimma. Äta köttbullar. Rå om varandra. Stänga av telefonerna.
Ute faller snön ymnigt, det här blir en bra dag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar