torsdag, februari 14

Är huvudet dumt

...får kroppen lida.



jobbat natt, nyss avsminkad och
med världens allergi...



Ett historiskt ögonblick. Går vanligtvis ingenstans utan mina ögonbryn men gör ett modigt undantag idag. Eller, under en tre veckors semester kanske jag skippar att måla brynen en stranddag, under sista halvan av tredje veckan, om vi åker till en strand där jag definitivt inte känner någon.

För fy fasen så eländig jag ser ut. Behöver jag berätta att hela ansiktet är fullt av prickar som nu även börjat hetta och klia? Tål förmodligen helt säkert inte gårdagens besök hos frissan. Började under onsdagseftermiddagen och har ökat i intensitet allt eftersom. Tro mig, bilden gör inte utslagen rättvisa! Har tidigare känt av "lätt" allergi från städmedel, parfymerade krämer och liknande. Men aldrig detta.
Hittade receptfri kortisonkräm från en svunnen tid. Låt den lindra! Underhållande att se ut så här på jobbet...

Som redan skrivet. Är huvudet dumt får kroppen lida.
Jag skulle bara vilja veta hur länge.





2 kommentarer:

  1. Men vännen.. så trist :( Rekommenderar Aloe vera gel.. det lindrar klåda, svalkar och läker, mitt bästa egenvårdsmedel alla kategorier!
    Hoppas det ger sig snabbt! Kraam <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar för tipset, ska testa. Bara namnet Aloe Vera låter lindrande :) Utslagen är mindre "svullna" efter sömn och kortison. Fast jag har har fått mig en tankeställare... KRAM ♥

      Radera