onsdag, februari 13

Samlingen lever






När jag behöver muntras upp brukar jag öppna mitt Pippi-skåp och låta mig bländas av alla färger och mönster. Garanterat uppiggande!
Samlar sedan ungefär tio år tillbaks på en särskild typ av plåtburk. De verkar ha poducerats i hundratals olika mönster/ färgställningar och finns i fyra olika storlekar. Förr hittade jag dem för en femma eller tia på loppis men det händer aldrig numer. Sist var för över ett år sedan- och jag letar ändå aktivt. Bestämde mig för att hålla samlingen vid liv och ropade därför hem burk på Tradera idag. Nu ligger prisbilden runt hundralappen för en vanligt förekommande burk och då tillkommer frakt på det. Gulp.
Var håller de egentligen hus nuförtiden? Vi kan ju inte vara en överdrivet stor skara samlare av just dessa?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar