onsdag, februari 20

Svärmor & jag



skänk med romantiskt mönster av druvklasar

burken jag ropat in på tradera överst,
loppisburken från ira denmark underst



Svärmor förbarmade sig över stackars mig och vi har varit på fynd-letar-runda tillsammans. Tror det var lika viktigt för vovvarna att få komma sig ut i världen, faktiskt. Känns som en evighet sedan vi korsade tomtgränsen senast. Mina tankar behöver dock fortfarande muntras upp. Finns i sådana lägen inget bättre än funderingar kring kommande projekt. På övre bilden ser ni ett av dem. Oj så nyttig förvaring vi ska fixa där inne vad det lider. Lägger mig på sofflocket och planerar i huvudet.

En stund senare...

Har på egen begäran fått hem två kilo köttfärs som jag ska rulla till små, goda, saftiga bullar. Ännu en sak som gör mig lite gladare. Handfast. Och kreativt. Och nyttigt. Härlagat, inte närlagat.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar