torsdag, februari 14

Att gilla läget



nybadad donna med attityd

gun-gun, februari

loppis-ryorna



Inte bara misär trots de elaka utslagen. Tack vare att jag, av förklarliga skäl, sovit dåligt har jag hunnit med mycket denna annars så bleka torsdag. Bada och ansa bägge vovvarna, badda eksem, läsa, laga broccolisoppa och ja, baddat lite till. Om man inte känner mig och inte står allt för nära syns inte utslagen under de omsorgsfullt lagda lagren av smink. Uffe håller med om att jag  fortfarande är svullen i ansiktet och om jag rynkar pannan stannar vecken kvar en bra stund. Viktigast av allt är ögonbrynen och de sitter där de ska!

Har bjudit hem vänner på middag på lördag. Leker med tankar om vad vi ska stoppa i oss- för mig halva nöjet med att samlas kring en måltid. Tänker på typiskt nord-norrländska maträtter men vet inte om de platsar. Renhjärna i buljong, blodpalt, surströmming och lappskojs... Jo, kanske ändå, hehe.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar