söndag, april 21

Trädgårdssöndag och solen ler


på väg hem från jobbet- hittade en glänta

kastanjen är sen i år

de fina naglarnas tid är förbi

videkissar

i skuggan under ett träd


Halva dagen har gått åt till sömn och därefter timmar i trädgården. Jag tar mig inte för förfärligt mycket men lite har jag allt rensat och tömt. De fina naglarnas tid är härmed förbi. Ljuvlig att ha ett rum till att vistas i och ljuvligt med sol!

I morse tog det bara 35 minuter att cykla hem. Trots fotografering och stopp för att beundra utsikten. Tror det här med cyklandet är en vana jag vill lägga mig till med.

Inspirerad av dagen undrar jag tamejtusan om det inte ska bli ordning på övre plan innan jag slänger ihop en granola och bakar knäckebröd. Låter inte det som en trevlig plan, så säg? Händerna mår gott av att arbeta. Huvudet av att vila.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar