torsdag, juni 13

Mitt hjärtas melodi







Har njutit av dagen. Läst i timmar, stått och tittat ut genom fönstret, känt lugnet. Glatt mig åt regnet som stundtals duggat, stundtals stänkt och stundtals öst ner. Jag behövde regn, å vad jag behövde regn och dystert ljus. Jag menar allvar.

Fick riktigt sug efter att laga mat på spisen. Hacka och skala och woka. Så fick det bli och dra på trissor vad gott. Min woksås besod av Pad Thai-sås, Tamari, Sambal Oelek vitlök, sesamolja och rapsolja. Allt efter tycke och smak. Har ingen aning om hur man ska göra, bara hur jag vill att det ska smaka. Toppen för samvetet och smaken att slänga med KRAV-märkta räkor. Bästa investeringen var förresten när jag införskaffade Tamari- använder den till det mesta istället för vanligt salt eller annan soja. Tamari är min nya matgud!

Det ska va gott att leva, annars kan det kvitta.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar