tisdag, juni 11

Pastellig bortförklaring


felfri kockumskastrull i bjärtaste blå-
med blommor i gult!

marmorskiva och fot i metall,
bedårande i all sin litenhet



Fynd från flydda, lediga dagar. Mamma visade på det fina, lilla marmorbordet som jag genast fastnade för och som kommer agera sängbord i gästrummet. Övriga pryttlar har jag snubblat över vid olika tillfällen under veckan som gått. Gudarna ska veta att det vid varje passerad loppisskylt skurit i bröstet! Vant mig vid min Uffe som vänder bilen så snart jag drar in andan- bästekillen.
De pastelliga, fiskformade skålarna passar perfekt att pynta bordet med på ledig Midsommar. Citruspressen i vackert pressglas kommer ge mig sorbet utan kärnor och den gamla, vackra bygel-burken var bara tvungen att fyllas med lika gamla spela-kula-kulor.
Bäst av allt är nog ändå den felfria Kockum-kastrullen. I blåsaste blått och med blommor i gulaste gul.

Sitter här med en liten Tage innanför blusen. Han drömmer så öronen fladdrar upp i näsborren. För go för att avfärda med en vink.

Lite så lyder min bortförklaring.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar