torsdag, juli 25

Åter till ursprunget


hemma

slagit läger

lapporten i dimma

silverfallet

spännande rösen

kastar macka, torneträsk

färgrika kuddar

löjrom till förrätt, gudomligt med lite avocado till



De senaste dagarna har vi haft kanonväder och riktigt hett för att vara här, märker att jag packat för mycket varma kläder. Ett angenämt problem.
Bilderna är tagna första dagen då vi knatade i regn och mulet. Vackert ändå tycker jag! Skönt att vara hemma och se de gamla bekanta vyerna. Ljusa dagar och magiskt ljusa nätter. Att dricka vatten ur jokken och att kasta macka vid Silverfallet. Åka båt på Torneträsk. Kontemplera i tystnad. Vara liten i det vidsträckta och mäktiga. Att umgås med mamma, pappa och syster med familj. Är bestämt uppväxt på en av världens vackraste platser, det uppskattar jag väldeliga i vuxen ålder.

I dag kommer en kompis upp för att hälsa på ett par dagar. Vi har inte setts sedan jag flyttade ner till Skåne så det ska bli riktigt skoj. Hon har sin hund med sig och med mamma och pappas två och våra två blir det fem hundar under samma tak. Livat värre och jag längtar!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar