måndag, juli 29

På besök hos syster med familj


kiruna från ovan

sötnöt

lekplatslek

barnvakt medan de andra kör crossfit

fortfarande lite febrig men ack så söt!


Tillbringade två fantastiska dagar i Kiruna hos syster med familj. Ser du golvljusstaken som skymtar till vänster om tv:n? Hur snygg som helst men familjen Vik tycker inte riktigt den passar in. Dock måste den stå där för annars börjar det spöka i huset igen! Låter spännande värre tycker jag.
Första kvällen passade jag killarna en stund medan de andra åkte till gymmet där systers make höll i  ett crossfit-pass. Jag och systersönerna spelade spel, pratade i munnen på varandra och hade picknick i vardagsrummet. Picknick utan vatten, jag insisterade. Ludde som nu är hela fem år visade mig hur tv:n sattes igång, var det fanns plåster samt berättade att lillebror inte kunde spela ett spel som innehöll små delar eftersom han kunde sätta i halsen. En storebror att räkna med.

Träffar min (lilla)syster allt för sällan men från stunden där vi möts med en kram är det som att vi aldrig varit ifrån varandra. Beundrar hennes lekfullhet och hennes allvar. Framförallt lekfullheten- hellre ett berg av disk än en dag utan fysisk aktivitet. Bättre mamma, fru, syster, vän och sjuksköterska tror jag att man får leta efter. Tänk, jag fick bara ett syskon men jag fick den bästa. Utmana mig gärna!

När småttingarna nattats blev det grillmiddag med vuxenprat och som jag trivdes där i familjen Viks nya hus. Vi blev kvar i två nätter och hann med en massa skoj, som följer...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar