torsdag, augusti 22

Glömde berätta!


ritplattan som jag ännu inte älskar



Orsaken till min blogg-frånvaro är den svarta tingest som tar upp all vettig plats på skrivbordet. En ritplatta. Har efter åtskilliga dagar lärt mig behärska den så pass att jag kan navigera nätet med hjälp av pennan. Lite som att sätta sig i skolbänken igen. Frustrerande men fantastiskt fint när det flyter på.

Jag jobbar vidare och har i skrivande stund gått igenom instruktionsboken steg för steg. Målet är att helt slippa mus och tangentbord. Att plattan ska vara en tillgång vid bildredigering (man kan rotera, markera, flytta, förstora och så vidare) OCH framförallt att jag ska kunna skriva text och rita lite lätt på mina bilder. Sistnämnda verkar dessvärre vara långt borta.

Kämpar på.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar