måndag, augusti 19

VAV?


nerbäddad i duntäcke, med
syster som stöd



Är en stor och lite ledsam måndag på Säterivägen. Unge Tage har kastrerats och jag vet inte om jag är en knasboll när jag känner att vi begått lite av ett övergrepp. Rent krasst gjorde vi ju det här valet redan i vintras i och med att Tage fick flytta hem till oss. Saken borde vara överfärdigtänkt vid det här laget. Kan gemene man tycka.
I alla fall. Kastrerad är han och inga fler tjuvparningar med syster är att vänta. Vi hoppas att han slutar markera inne, att han taggar ner när vi möter andra hundar och att han blir något mindre aktiv/kommer till ro. Tiden får tala.

Önskar jag varit förutseende nog att ta ut en ledig natt. Eller att jag kunnat ringa jobbet och säga att jag vavvar. Röstar på det moderna parti som lovar införa vård av vovve!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar