fredag, september 20

Ett varmt tack till alla inblandade!


fönsterbleck & nyvattnat bruk

närbild

baksidan med den där dörren som jag ännu
inte älskar...

fast nu sitter den där!

krysantemum




Snickaren lämnade oss sent på onsdag kväll. Hans jobb här är färdigt för denna gång. Allt är monterat och murat, fönsterblecken bockade och fastsatta, samtliga fönster har snygga smygbrädor på insidan och ventilationen sitter där den ska. Ett gediget, noggrant arbete som jag ju visste det skulle bli när Per är inblandad. Grannar har knackat på för att berätta hur snyggt de tycker det blivit- gör mig så klart väldigt glad.

Nu är det upp till oss att måla invändigt, att vattna putsen i ungefär en vecka så att den får bränna, att måla grunden samt att måla utvändigt kring fönstren. Att bygga en trapp samt plantera växter kring sovrumsdörren. Det vet jag att vi fixar galant.

Nalle är här varenda dag och hjälper till med ditten och datten. Han säger att han uppskattar allt nytt han fått lära sig och han och Per fann verkligen varandra. Det har skojats och munhuggits mest hela tiden. Jag har märkt att de jobbat bra ihop och haft roligt tillsammans. Ovärderlig hjälp då Uffe ju jobbar alla veckodagar. Själv har jag tagit hand om markservicen och verkligen varit i mitt esse vad gäller kockandet. Vi har inte ätit samma rätt två gånger under de här många dagarna! Tror min kärlek till matlagningen blivit än större.

I går bjöd vi in svärföräldrarna på en bit mat och kvällen blev god och fin. Känns viktigt att tacka ordentligt för all hjälp vi får med både det ena och det andra, vi tar den inte för given!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar