lördag, oktober 26

Tandläkarväder


knaprig schnitzel fylld med rökt skinka & ost...

... serveras med återanvänd portersås

... och sedan blir det som vanligt, matt på allt som rör det
tekniska. i går kom bara första meningen av det jag
skrivit med, idag kan jag skriva men inte publicera.
det är synd om människorna!



Tandläkarväder en lördag i oktober. Har tillbringat hela förmiddagen i soffan. Läst, slumrat, läst, babblat, slumrat och läst mer. Skönt! Vet inte när jag hade en ledig helg senast. Förvisso ledig från jobb varannan vecka men den helg som räknas som ledig försvinner lätt i middagsåtaganden och andra inbillade måsten för att komma ikapp. Vill inte ha det så och därför övar jag på att låta bli.

Besökte under gårdagen den nya gallerian. Känner att Domus fått ny fasad, det tog en förfärlig tid. Kommer gå dit en gång i veckan, skulle jag tro, byggnaden inhyser nämligen Systembolaget, haha!
Vet du vilka som skulle behöva liknande bygge? Ungdomar! Hade varit något om Kristianstad som enda stad satsat på en jättefritidsgård mitt i stan. Kan se framför mig allt kreativt som på sikt kommit ur en sådan satsning. Fast så är jag ju lite gumman mot strömmen också.

Kärleken fick önska middag- Wienerschnitzel med gröna ärtor- och vi hade nästan gett upp hoppet om att hitta vettigt styckad skinkschnitzel. Maxi- nej. Willys- nej. Konsum- nej. Liedel- JA.
Så jag har kockat och Uffe har börjat tömma bokhyllorna. I morgon åker vi till IKEA för att köpa belysning  till överallt samt mer plats för våra älskade böcker. Nu ska här möbleras om och min burksamling kommer få två skåp, heja! Hösten är en fin tid att ändra, förnya, ta tag i, rensa och förverkliga. Bra att jag stod på mig om den här dagen i soffan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar