onsdag, december 25

Julafton i stugan


glögg, kalle & kakor

uffe & svärfar fick tomteuppdrag i grannhuset, en ny 
generation som ska bli livrädda för mannen i skägg!

den supergoda ansjovischeesacaken längst bak
i mitten

mer mat

& fler nyheter



Lite som ovan blev mataftonen. Svärmor hade med sig många sorters kakor, julbordet dukades upp i klassisk stil och för en gångs skull var köket perfekt i sin utformning- det långsmala som jag ofta irriterar mig på lämpar sig fint för servering.
Efter maten var jag så mätt att jag bara var tvungen att ta mig en liten magsträckare. La mig på soffan och fick genast sällskap av två trötta vovvar. Gästerna lämnades tillsammans med kärleken att husera fritt i köket och när jag reste mig, på sin höjd kvarten senare, var bordet avdukat, resterna omhändertagna och disken snudd på avklarad. Så skönt att slippa det gruvsamma momentet!

Därefter godis, tv, julklappsutdelning, ris a la malta- för svärfars skull och kvällen var sen när vi vinkade av de sista gästerna. Jisses vilken lång och trevlig dag...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar