onsdag, december 18

Loppis-jul!


loppisfat

gåvogran



Julklapparna måste inte vara skinande nya tycker jag. Loppisklappar är hur kul som helst men av förklarliga skäl kan jag inte visa upp årets fynd riktigt ännu. Har varit framme med kameran så vänta bara en vecka! Däremot inhandlade jag två tallrikar som förmodligen är tänkta att hänga på vägg men som jag kommer servera kallskuret på. Rätter som inte skadar guldet och design till en tiondel av priset som jag fått betala på affärer som jag inte vill namnge.

Själv blir jag himla glad över hemmabyggen, plåtburkar och vackra paket. Fick en tidig gåva av svärisarna som skapat en björkgran. Den pryder bron och gör mig varm inombords varje gång jag kommer hem. Varm och glad för att de gav något som passar oss, för att de sågat, knåpat, tänkt till och gjort sig besväret.

Tror det är vettigt att försöka släppa prestigen och ge gåvor från hjärtat och för miljön. Ge fler istället vettja!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar