torsdag, januari 30

Jag är inte femton längre






Tack och lov kan väl tilläggas. Att jag inte är vare sig femton eller tjugofem längre. För nu gick ingenting sönder här hemma, vare sig fysiskt eller mentalt. En kvart räckte för att städa undan, tack till Galltvål som räddar även den vitaste matta. Lilla Ulla är skamsen för att ha gjort inne men jag har försökt förklara att man faktiskt inte kan hjälpa när det tränger på och matten är för långsam.

Har beställt hem en laddning böcker som damp ner i brevlådan lagom till helgen. Finns en människa jag djupt önskar att jag fått träffa medan han var i livet- Kristian Gidlund. Han skriver vackert, fängslande och ärligt. Verkade vara en enastående man vars kamp jag följde via bloggen "I kroppen min". Så, hans "Resan mot livets slut och alltings början" är vad som upptar mina tankar för närvarande.

Galltvål, Kristian, citrusdoftande rumsspray och tanken på den kommande bön- och halloumisalladen räddar dagen trots allt. Nya tag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar