fredag, januari 3

Roligaste nya året!


dagen innan..
önskeklapp från kärleken

farmor gav mig servisen som blivit
 en viktig del av nyår &
andra högtider

strawberry daiquiri





Var inte 2013 rätt avgörande ändå? Men samtidigt något av en medelmåtta? Inga privata katastrofer inträffade, tack och lov, men samtidigt var high five-tillfällena heller inte oräkneliga. Vintern dök aldrig upp. Kvinnor jag följer började stå på sig mer. Konjunkturen vände- till alla arbetares omedelbara förlust- underbetalda och underuppskattade. Långtidssjukskrivningarna går till exempel upp lavinartat, särskilt bland kvinnor. Arbetsplatsolyckorna stiger även de. För visst blir det lite hetsigare för vart år som går? Och visst ska vinstmarginalerna upp? Och visst är resurserna snedfördelade? Själv är jag grymt imponerad av de som ser till att vi får vår post, de som med värme tar hand om våra gamla och de som med tålamod ansvarar för barnen i skola och dagis. Men även de som städar tågstationer, säljer oss kläder, sopar gator eller rycker ut vid elavbrott. Tycker 2014 får bli året som vänder den trenden och börjar uppskatta!

Mitt nyårsfirande kommer däremot att gå till historien- vi hade så jädra roligt! Jag fick kocka och hålla låda, C fick oss alla att skratta ikapp med henne- kvinnornas javisst :)

Är inte sådär alldeles pigg på löften vid nyår. Men idag, ett par dagar in, kände jag hur en varmt sådant föddes i mitt bröst. Jag vill och ska äta än mindre kött.
Har kört hårt på två vegetariska rätter och en fiskrätt i veckan hela året- hur enkelt och gott som helst. Nu vill jag ta det steget längre. Två fiskrätter och tre vegetariska är faktiskt inte för mycket begärt! 'Meat free Monday' kan kyssa mig i röven fortsättningsvis.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar