söndag, februari 2

Sköna söndag





Har nästan hela söndagen kvar att förfoga över men känner mig så redo för ny vecka. Visst är det skönt när ledigheten ger en den laddningen? Så där att när måndagen kommer är det med lätta steg och tron på att kunna göra små vardagsunderverk jag går den till mötes.
Solen visar sig lite blygt och under frukosten, i ett ljust kök där tulpanbuketten pryder bordet kändes våren rasande nära. Snart, snart är även kvällarna våra.

Nu ska jag ta mig in till staden, promenera vovvar i snöslasket och köpa mig ett par byxor. Gymkort är på G. Resa till Stockholm bokad till i slutet av mars. Energin tillbaks efter januaridippen.
I går köpte vi en påse med Lotto, V75 och Triss. Ett rätt vardera på de två förstnämnda. Trisslotten åt lilla Ulla upp. Tur i spel är månne det enda helgen saknat.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar