lördag, maj 24

Tänk att ljuga dagarna i ända



köpte denna och en likadan
till, fast svart

& allt det här!

kommer sakna att ha zizzi i stan

från mig till kärleken

tröstkringla i bilen

fritt komponerad bukett av vad
säsongen har att erbjuda

spontan middag på lokal

fota turist som fotar annan turist :)

tjusigt på stora torg

hamnade mitt i ett stadslopp



Rädd att jag blev lite charlotteperrellisk med köphysterin där i början, kommer få sin förklaring.
Har överlag varit en galen vecka. Sjuk men inte nog så för att däcka mig.
Staden fyller 400 år. Högt tryck på jobbet. Märkligt varmt för maj månad. Militärer har återtagit fälten som vi brukar använda till hundpromenader. Verkar dessvärre vara ett återtagande av det mer permanenta slaget.

Ibland avskyr jag att ha rätt. Men nu gick i alla fall två av mina favoritaffärer i konkurs i en stad som verkligen inte behövde en galleria. Har skrivit om farhågorna redan när åbäket öppnade för lite drygt ett halvår sedan. Om jag, blott en lågutbildad medborgare kan göra matematiken och se mönstret- varför kan inte högt betalda, förtroendevalda ha nog raka ryggar att göra detsamma? Gör mig tvärförbannad.

Har sovit ett dygn i sträck under min helgledighet och känner att jag gärna skulle fortsätta. Tråkigaste tråkigt att vara utan ork. Så- sassabrassamandelmassa, nu vänder vi den här skutan och trollar bort både halsont och feber!

I morgon röstar jag i EU-valet. Vad som än händer. För om inte jag engagerar mig och leder min röst bort från främlingsfientlighet och girighet, vem ska rädda oss?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar