fredag, september 26

Vare sig kallt, varmt eller särskilt blåsigt


slippa koppel & "gå fint"

vacker höst

naturens färdkost

inspirationen tas med fördel med
hem för puts av fönster &
annat världsligt

visst är han särskilt fin i kvällssolen?, 
min kärlek & vapendragare




Äntligen, äntligen, äntligen, äntligen, äntligen, äntligen, äntligen, äntligen, äntligen, äntligen ledig helg!  Sa jag ledig helg? Äntligen? Äntligen ledig helg? Ja, ibland behövs det mer än annars för att bli fulladdad och åter redo för världen. Fritid är för mig just fri tid. Har lite lösa planer men allt kommer i vanlig ordning att hänga på anda och lust. Och åt att vara tillsammans.

Än är det vare sig kallt eller särskilt blåsigt i vårt Skåne. Promenerar i sol och bland grödor, njuter var dag som vinterjackan slipper få följa med ut. Njuter även var dag som vovvarna kan rusa fria och jag i min tur ler ikapp med de ystra tu. Varje dag som Tage slipper tröja är en fin dag. Var dag till sängs med bok är också viktig på sitt sätt, så lite vardagsrusk emellanåt gör mig faktiskt inget.

Bäddar gästsängar, skriver meny i huvudet och ser fram emot finfrämmande. Men det blir först i morgon, dessförinnan ska här hållas fredag. Gott, gott liv.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar