söndag, december 21

Rosa flodhästar & julens spjäll

hallonfrukost

aftonens revben




Lugnet har äntligen nått själen. Ett tillstånd jag inte kan pressa fram med våld utan som infinner sig med tålmodig väntan. Har stundtals legat avslappnad på soffan med två vovvar i famn, andra stunder slagit in fler julgåvor, återigen andra lagat revben som gottat till sig i ugnen och samtidigt spridit god doft. Nu är min jul här.

Pratat med kärleken om förväntningar och rädslor inför allt det januari-nya som komma skall. Jag är för en gångs skull nervös, och det redan. Att berätta brukar få tanketrollen i tankehörnen att bli till stora rosa flodhästar. Och dem vill en väl bara omfamna, ändå? Allt kommer inte bli bra för det kommer bli fantastiskt... kaotiskt, förvirrande, genant, överväldigande och omvälvande. Jag är redo och laddad. Men oj, så spännande och nytt!

Har köpt tomtekläder till våra två små. Frusne Tage älskar sin kappa medan Ulla tittar på oss under lugg och luva. Två söta nosar i lite för stora kläder! Som tack för samarbetet köpte jag även en jätteburk torkade kycklingfiléer- godis för små gourmander. Doftar som utmärkt mat även för människor. Vi ska nog kunna samarbeta, de söta tu och jag.




❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar