söndag, februari 22

Fine dining vs sloppy dining


brynt lök till kycklinglevern

burkmat

så. förbaskat. gott.

ungkarlsmat? fy farao säger jag bara...




Letade smaskigaste söndagsmiddagen tillsammans när jag ramlade över färsk kycklinglever. Jag ääääälskar kycklinglever! Kärleken har en tydlig gräns vad gäller mat och den gränsen går vare sig vid blodpalt, friterad gräshoppa, färserad kohjärna eller surströmming- utan vid lever.
Min finaste såg hur hårt jag kramade det där paketet godbitar och insisterade på att vi denna söndag lagade till varsin rätt!

Jag brynte lever som jag sedan gräddstuvade med lite gul lök och en tjusig puck av råris.
Han blandade tonfisk på burk med krossad tomat till en obegriplig massa som serverades till ris.

Vände sig i min mage bara jag såg på hans mat och säkerligen i hans mage när han kände doften av min dito...

Sloppy vs fine dining, haha!




❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar