måndag, maj 18

Vägra vänstersväng & våga falukorv


temannen

ovårdade mårbacka-pelargoner

vad ska det bli av dessa?

ansade, vattnade, gödda
& plockade med...

äppelträdet fia-lottta

ett frodigt gytter i vårt "ätliga land"

den välmående växten är en gåva-
vår rabattjord under all kritik!

kan vara den godaste måndags-
middagen som finns! 




Har jobbat järnet förra veckan, samtidigt som farmor var här på besök, nu fick jag äntligen en dag  helt utan planer eller måsten. Själslig lyx som jag tog till vara genom att vakna i tid för att köra min älskade till jobbet, ta bilen åter hem för att senare under dagen köra en riktig modig runda ner mot Degeberga! Okej då, jag körde fel, vågade inte svänga vänster och irrade runt...

Sammanfattar, som allra hastigast: smulor på köksbänken borde leda till åtminstone en vecka i arresten, frukost är faktiskt ett fint sätt att börja dagen och vänstersvängar är satans livsfarliga påfund. Själv har jag överlevt alla tre och ännu finns hopp om liv.

Tack vare att jag tog fel avfart fick jag se vackraste gulmantlade hackspetten! Finns en mening med allt. Som falukorv till middag, med kärleken. Till exempel.




❤️

2 kommentarer:

  1. Hej där! nu har det gått tid utan kommentarer, det var livet som kom emellan, tur det, att jag har ett eget menar jag :) Du får starta en kompost för jordens skull så blir den mörk och fet ska du se! hoppas era äppelträd bär frukt....själv är jag urkass på att ta hand om den, brukar ställa fram en skål på grindstolpen till hugade förbipasserande.
    Tina, som tycker det är trevligt att se er trädgård växa............

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej själv! Vet och är glad över att du har ett liv- och kommentarerna blir desto mer efterlängtade :) Peppar, peppar värmde solen från blå himmel när jag kom hem från jobbet men nu ska jag minsann kika på dina bilder...

      Radera