tisdag, juni 12

En ovanlig tisdag



... så är plötsligt de mina här! Det börjar med magsjuka och slutar med Tosselilla :)

Står i köket och diskar det grova efter kvällens middag samtidigt som jag tittar ut genom fönstret. Mitt i det vardagliga blir livet en film med lågmäld musik i bakgrunden. En må-bra-rulle med toner som osar tacksamhet.
För blicken fastnar på träd och blomster. Örat hör en liten Ulla som drömmer högljutt i sin korg och huvudet undrar samtidigt om kärleken och pappa tagit sig fram till biografen. Doften av syren.
Ett skrapande ljud för uppmärksamheten till hur mamma och systersonen rumsterar om i sovrummet på övervåningen. Kärlek och en värme som får känslorna att svämma över. Det här är livet, Jessica.

Systersonen Ludde är för skön. Igår frågade han mig om jag visste varför hönorna inte sover.
- Moster Jessi, hönsen är vakna på natten för att veta när det blir morgon. Sen väcker de oss.

Såklart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar