torsdag, augusti 23

Halv åtta hos mig


en liten del av pusslet

början till gudomlig sky

... tenderar snarare bli halv nio hos oss.

Fördelen, om det nu finns någon sådan, med att jobba varannan helg är att jag har mina lediga dagar under veckan. En guldkant även på den ledigheten är ett måste.
Ibland innebär guldkanten en tur till loppis och ibland strandslappande. Fast oftast tillbringar jag tacksam tid i sol och med trädgårdens grönska innan det kliar i fingrarna för att börja rodda bland slevar och grytor. Matlagning är en av mina mest lustfyllda hobbies.
Natten innan en rätt ska förverkligas drömmer jag av förväntan. Dagarna innan har jag nämligen knatat gata upp och gata ner för att hitta de råvaror som saknas. Klämmer, doftar och spånar. Lyx både när jag shoppar-, drömmer-, lagar- och sent omsider intar måltiden.

Halv nio hos oss serverades följaktligen generösa skivor av lätt, lätt, stekt oxfilé, kanelsky med potatisgratäng samt spännande sallad och schwungfull vinaigrette. Mycket gott om jag får säga det själv. Och det får jag ju här...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar