onsdag, augusti 22

Saga utan prins

att pendla med buss innebär vatten på min kvarn

tavla från söndagens rusning

gloria

ledig helg = kärleksfrukost för två


Varm i kläderna och lugn, lycklig, tillfreds... Rätt skönt ha kommit igång med den där fruktade vardagen ändå! Vidskeplig som jag är lämnar jag ämnet därhän.

Min skatt hetsläser tegelsten till bok och jag undersöker ditten och datten. Middagen är uppäten, trädgården i fin form, efterrätten väntar otåligt- men innan det läser jag en saga utan en prins för dig:

" Det var festival i staden när en flicka stegade in på H-tex där skyltfönstret lockade med realisation. Dörrarna stod på vid gavel, luften var het och färgerna oemotståndliga. Flickan vandrade runt bland allt det vackra, la önskade artiklar över armen allteftersom, tog god tid på sig för ofta är tittandet och väljandet gottigare än köpandet i sig. Flickan hade till slut gjort sitt val och la nöjt fynden framför kassörskan. Sistnämnda slog in de känslofullt valda artiklarna med en min som skulle kunna liknas vid en citron som tvångssötats och tog betalt. Flickan kände naturligtvis obehag och undrade hastigt om hon valt fel varor eller kanske trängt sig i kön?
Bakom flickan stod en artig man som valt att turista i vår vackra stad. Även han hade plockat armen full och bad om en presentkartong. Kassörskan hade helt tydligt fått nog av irriterande kunder för så snart den artige yttrade orden fick han till svar ""det är till att vara omständlig när vi är på väg att stänga!"" Fröken som ju var på väg ur butiken hade aldrig varit med om maken till otrevlighet både kokade och blev stum av de där orden... "

Snipp snapp snut & så var  den föga kundvårdande sagan slut.




P.s tog bort namnet på butiken, slog mig att jag kanske kan bli stämd? D.s






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar