fredag, augusti 17

Njutningsfull fredag

björnbärstider

ståtliga blommor vid stengärdena

jag älskar dig

vårt vårdträd, planterat i våras

skål, pukeberg, fascinerande skuggor

i solnedgång

vår lilla ulla
fredagsgodis

Värme och blå himmel gör mig benägen att tro på, tro på...

Ser fram emot lagandet och ätandet av den middag som, egentligen icke fisk-älskande, jag satt ihop;

* Lättstekt sparris med flagad parmesan serverad med segt surdegsbröd och toscansk olivolja
** Kärleksfullt räkfylld rödspätta med min egen vitvinsås, spännande grönsaker och pressad potatis

Ska erkännas att jag vissa fredagar är så trött att jag inte ens gitter laga middag, då brukar det bli hämt-asiatiskt. När jag nu köpte fisken, räkorna och sparrisen suckade jag inombords över kostnaden. Fast jag har bannat mig själv i efterhand för det lönar sig alltid att laga hemma. Alltid.

Timmar av nakensolande i trädgården, springande genom vattenspridaren, plock av björnbär, läsning, matlagning och kärleksfulla omfamningar börjar ta ut sin rätt. Har inte sovit ordentligt på nästan tre veckor på grund av ångest och oro i sinnet när sömnen närmar sig, men nu är det dags. Hoppas jag. Ångest är nämligen en tämligen nedbrytande känsla som vad det lider måste behandlas. Men inte denna gång, om jag får önska.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar