lördag, augusti 11

Längtan till supersöndag

stilleben
skönheterna som bägge två pryder hemmet

kärt pyssel

äntligen var den på rea


När jag går av mitt skift på söndag morgon hoppas jag hinna få tre timmars vila innan vi besöker loppisen i Kiaby. Alla som tror på strandväder kan därmed tänka om. Loppis betyder regn, så enkelt är det. Därefter hem och bänka sig framför OS-handbolls-dramatiken. Är smått betuttad i motståndarlagets Bobo Gille så matchen är intressant på fler än ett sätt ;)
Jag som är så noga med sömnen kommer ge kroppen rena dåndimpen men en gång är ingen gång. Och så vidare.

Ni vet lampan som spred sånt fint sken där i stugan på Ivö? Uffe snubblade lämpligt nog över en likadan under fredagen och den fick följa med hem. Dess puderrosa, böljande skärmar gör vårt vardagsrum till en plats där jag vill sitta vippandes med foten, lösandes korsord eller broderandes en tavla. Så får det bli...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar