fredag, september 14

Bjöd kärasten på lokal

... & han stod för notan. Jämställdhet råder.


fulländat

gun-gun fastnar alltför sällan på bild,
här stolt hemkommen med ännu ett byte


Proppandes mätta efter intag av asiatisk buffé orkar ingen av oss göra ett jota till. Vi som hade storslagna planer för resten av kvällen; bära möbler och se till att gästrum nummer två blir ett vilsamt sådant, får se oss slagna.
Ju äldre jag blir desto mer uppskattar jag att vara ute i god tid. Göra undan saker direkt, vila efteråt.

För övrigt kan jag tacka min lyckliga stjärna för att jag inte känner ett springande behov av större läppar, kryssning över de sju haven eller helkroppstatuering. Sedan bilen tvärt dog i början av sommaren har nämligen strömmen av trasigheter varit ganska strid. Rent materialistiskt, tack och lov.
Vad kan då vara värre än en arbetsgivare som betalar ut lönen en ledig fredag? Förstår de inte att ledig fredag lockar till spontana inköp av strunt? Är det verkligen försvarbart? :D
Mitt förslag vore istället ett tillägg i kollektivavtalet som sa att "om datum för löneutbetalning infaller på en ledig fredag så framflyttas denna, av ren välvilja, till närmaste vardag."

För dig som inte följt den norsk-amerikanska serien "Lillyhammer"- ge den en chans. Jag ska se ett avsnitt i detta nu, riktigt bra.

Trevlig helg & håll i plånboken!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar