torsdag, september 20

Betyg: klart underkänt



Vill inte vara den där personen som målar allt i skimrande rosa för att framhäva mig själv, slippa konflikter eller tillfredsställa andra. Leker aktivt med tankar för att trivas med mitt liv. Tid för kärlek och tid för naturen är riktigt viktig, tid för matlagning likaså.
Är oftast glad, pigg och uppmärksam på de stora små detaljerna i vardagen. Finns många hur många småsaker som helst att förundras över. När bröstet fylls av fnitter och stolthet vet jag att jag håller stadig kurs mot glädje.

Men.

Denna dag har varit absolut värdelös från morgon till eftermiddag. Nonsens.
Har därmed tankat noll energi på vad som skulle ha varit min lediga dag.
Snart drar en ny arbetsvecka igång och jag är urlakad. Ligger på noll men ska orka/ vilja/ kunna ge hundra procent. Toppen. Verkligen.
Fungerar inte utan bränsle och då får alla konsulter i världen säga vad de vill.

Lite respekt för individen vore önskvärt.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar