torsdag, oktober 18

"Nu är den sköna hösten här...


... som vi har väntat på. Med gula löv och mogna bär och äppelträd med äpplen på och kylig natt och blåsig dag så varför gnälla då?"

Allan Edwall




romantik deluxe

mossa

färgglatt gäng

uppenbarelse


Sjutton grader varmt på min lediga dag är lika med belöning som heter duga. Finns inget som botar en trött Jessica mer effektivt än sol, värme och en natur i vågad höstskrud.
I morgon ska det bli ännu snäppet varmare så här ska knatas och intagas dagsljus och sol. Trötta ben ombedes icke klaga.

Då jag jobbat natt i nästan två år hade jag en riktig mardrömshöst där jag inte orkade annat än sova, äta och jobba. Tyckte det var mörkt för jämnan och fick  bokstavligt talat ångest när solen var på nedgående.
Märker av samma tendens detta år och har förstått att det är nu det gäller att ha ett pannben. Att bara se till att ta sig ur sängen när dagsljuset är som starkast. Visst, tungt att vakna efter få timmars sömn men riktigt viktigt och min personliga utmaning. Kan, till exempel, tänka mig att våren är lika besvärlig för en som är allergisk mot pollen.

Har bland annat tillbringat den dyrbara lediga kvällen med att titta ikapp missade TV-program. Mest ser jag fram emot Jonas Gardells rosade "Torka inte tårar utan handskar". Nästa gång klockan slår är det midnatt. Pigg på ett slött sätt, klart jag orkar med ett avsnitt? Minst.

Vet du? Snart kommer min mamma och pappa på besök. Räknar dagarna och längtar på ett inte särskilt tålmodigt vis :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar